Thursday, April 8, 2010

Kisah Juha!


haha...skali trpandang buku nh...aku trimbau knangan mse lalu...wktu lower form!

aku igt lagi budak klas 1S disuruh oleh ustzah alhana untuk membuat persembahan bahasa arab wktu prhimpunan pagi(hari pe xingt) dan tajuknye yg cukup mnarik,"KISAH JUHA"...

before that....

wktu di klas 1s yg nun di hujung(tingkat atas)...bbrapa org murid "brtuah" tlah dipilih ustazah utk buat prsembahan...antara yg trpilih...shamil,ubai,azmi,aku n rmai lgla yg aku xingt..(ntah2 smua bdk laki)...punyelah rmai kne wat prsembahan pdhal teks arab tu seciput je pon...

dek kerana ingin mnunjukkan "bakat" yg trpendam, kami pon brstuju utk mmbuat prsembahan....teks crita tuh cmer ader 2 perenggan(xsilap la)...kirenye sorg bce satu ayatlah...

hari kejadian....

dua bnde aku ingat smpai skrg...

1)"Assalamualaikumwarahmatullah.....kisah juha!"
skrip shamil yg ckup ringkas...bagi salam trus bgtaw tajuk...xde intro2 mcm "pada hari ini kami akan mempersembahkan cerita bertajuk...." tawle budak semesti rmai xreti arab...kot2 ye pon bgla intro arab sket...hahahaha

2)"Ajaban!!" prkataan yg sgt suka disebut oleh kami wktu latihan...hahaha itulah skrip ubai....kami hanya gelak di blakang foyer bila ubai mmbaca skrip dgn nada melentok...good job!hahahaha

sekadar mngimbau kembali sejrah silam.....hehehe

1s,2s,3s...stick till d-N!

sper lak wat peace tuh???

3 comments:

  1. Hahahahahahaha99. Ko tlah mningatkan aku pd kisah lame r tawon. Ko nak tau, ustzh ada bg intro dlm arab, tp aku xphm pon ape yg dye tlis. Last2nye, i2 je intro yg aku buat. Huhu. Ringkas sgt kan. Lawak ble dkenangkan blek.:-)

    ReplyDelete
  2. correction ye....fyi,persembahan tu aku x terlibat..aku jadi tukang gelak je time korang wat persembahan...

    yg aku terlibat time kite kene nyanyi bulan2 arab 2..muharam,safar..n whatsoeva tuh....lawak gak..nyanyi dua kali...pastu syukran...mende r..

    ReplyDelete