Monday, June 18, 2012

Mari bersama mereka :)

Dipetik dari ceramah Ustaz Azhar Idrus :)


"
Dalam segenap perkara kita perlu ingat 1 sahaja, iaitu kita perlu bersama Rasulullah S.A.W. Rasulullah tinggalkan kita para ulamak untuk pimpin kita.


Sebab di padang mahsyar nanti, tiada siapa yang dapat tolong kita nanti, melainkan Rasulullah.


Kita rebah di padang mahsyar, mak takkan tolong angkat. Isteri kita kena pijak orang di padang mahsyar, kita takkan tolong. Ayah kita kena sepak orang di padang mahsyar, kita takkan tolong.
Pada hari kiamat nanti, saudara akan lari daripada saudaranya sendiri.


Yang akan tolong kita cuma seorang, dialah yang sebut "Ummati, Ummati, Ummati".


Jadi,pastikan hidup kita yang baki ini, tolong Rasulullah,tolong agama Allah, tolong para ulamak. 


Golongan yang sesat dan zalim, jangan kita bersama mereka, tapi jangan tinggalkan mereka. Terus beri teguran dan nasihat, mudah-mudahan Allah buka hati mereka, pemimpin dan rakyat yang masih dalam kejahilan, untuk kenal apa tujuan Allah ciptakan kita di muka bumi ini.


"

1 comments:

  1. salam,saudara sy ingin bertanya adakah sy anak derhaka kerana meninggalkan ayah dan bonda apabila sy tidak rela mengikut mereka mensyirikkan ALLAH?Ayh sy terlibat dgn ajaran sesat.Ayah seorg yg baik manakala bonda seorg isteri yg setia.Sudah puas sy pujuk tpi jwpannya apa yg mereka buat tidak salah.(sejak tahun 2009)Ayah sgt setia pd rakannya iaitu guru kpda ajaran tersebut.Guru tu mengaku yang dia akan bersatu dgn Allah untuk menjadi SATU atau ALIF(dia gelar dirinya alif.Dia mngatakan tidak perlu berpuasa,solat,tak perlu pegi mekah n sbgainya.Dia sering memberitahu,jika dia bersatu dngan ALLAH,semua perkara yg kita inginkan,contoh kereta BMW sport..maka akan muncullah kereta itu didepan mata.Dia akan menghantar SMS kpda ahli yg terlibat jika inginkan sesuatu,"ya kassim,aku perintahkan dikau membeli spare part motor aku hari ni juga.Jika kau ingkar kau akan dilaknat!"..

    Jujur sy katakan smua ni karut!mujur sy tak terjebak(sy sering ke rumahnya kerana mengikut ayah n bonda).Saya amat kecewa kerana ayah terpksa menanggung guru itu sekeluarga.Mereka tak bekerja.Pakcik sy pun ada ikuti sekali.Malah adik sy diperintahkan membayar 15ribu demi untuk menebus dosa....sy sedih n bertindak meninggalkn mak n ayah.Anak mana tak syg mak n ayah!sy rapat ngn mereka.sy risaukan mak kerna dia ada diabetes n hipertensi.Dh 3 aidilfitri sy xdpt salam n cium minta ampun pd mereka.Aidilfitri tak bermakna utk sy sejak kejadian tu.Org lain seronok balik kg tpi sy?balik nk jmpa siapa?Sy tak tahu mereka dimana selepas sy repot JAWI n polis mereka terus berpindah n telah tinggal serumah dgn guru tu..JAWI tak boleh buat tindakan kerana sy tak punya bukti spt kitab.Manalah sy nk dpt smua tu..sy bukan pengikut!Kerana si ALIF tu mak n ayah xbergaul dgn adik beradik n saudara yg lain.Sy dh puas menangis.Sy nak jumpa mak n ayah tpi bukan guru tu..adik sy ada call bgthu minta sy mohon maaf pd ALIF N WIFEnya..baru blh jmpa parents sy..Smua ni karut..sy nak jumpa ayah n mak bukan mereka..!apa yg terjadi ni sy redha.Sekurang2nya sy tidak terjebak n tersesat...:(Moga Allah bukakan pintu hati mereka kembali ke jlnnya..ayah,mak along rindu....

    ReplyDelete