Wednesday, March 17, 2010

Alhamdulillah....

teringat wktu kanak-kanak dlu...

"Alhamdulillah syukur nikmat...kepada Tuhan yg memberi rahmat...ooooooo"

lme tol xupdate blog ni...igt nk update after kuar rslt...tp brmacm2 bnde brlaku...so...trpaksa ditangguhkn la..huhu

RESULT : wlaupon xcapai target 10a+...at least aku brsyukur krana rslt ok...alhamdulillah...let's review...

1)Bahasa Melayu - A+
2)Bahasa Inggeris - A
3)Mathematics -A+
4)Sejarah -A+
5)Pendidikan Islam -A+
6)Additional Mathematics -A+
7)Physics -A+
8)Chemistry -A+
9)Biology -A
10)Tasawwur Islam -A+

tambahan....GCE-O 2A...overall...it's ok...alhamdulillah

8A+ 2A...mnjadi sjarah dlm hidupku...wlaupun rslt sbgini,aku msih mrendah diri..sbb msih rmai lg hebat....255 rkan2 sperjuangan dpt straight A+...2 blom lg yg juz 1 A je....jd tidak spatutnya aku brbangga dgan rslt sperti ini...hnya perlu brsyukur n redha...inilah yg terbaik buat aku...=)

TRIBUTE...(follow mcm azmi gk r...sory ye azmi)

1st n foremost...for my beloved teachers...

BM : En. Hairulnizam,En. Kamaruddin Johor,
BI : Teacher Gunavathy,Sir Wan Zul,Teacher Feizatul,Teacher Rozyrah
Math : Teacher Fauzana(guru kelas 4ST),Teacher Fathiah
PI : Ustaz Jamatollail,Ustazah Noreha(guru kelas 5IK)
Sej : En. Azahar,En. Ahmad Yasin
Physics : En. Yusman
Chemistry : Teacher Suriani,Teacher Syikin
Biology : Teacher Rosmawati,Teacher Ranti
Add Math : Cikgu Rohaya...=)

n smua cikgu2 yg xsmpat sya tulis di sni...thanks a lot...=)

Fit,aizul dan shiqin...rakan2 mentor add math...
budak2 klas add math....thanks bg kerjasama...u made me proud!
geng2 4ST n 5IK......rakan sperjuangan....
batch 22 of semesti....kita terbaik!

my family...my parents...my siblings...thanks a lot..=)
n smua yg pernah memberi nshat,tnjuk ajar mhupun semangat utk aku...=)


DILEMA.......

the biggest challenge after receiving result is....where you want to go???

itu antara dilema yg aku alami....bg mereka yg da stick dgn impian dan cita2 mereka..umpamanya nk amek medic ataupn sbgainya...mungkin tidak mghadapi sbarang mslah dri segi pemilihan bidang yg ingin diceburi...tp mgkin dri segi penajaan...smada JPA ataupun MARA...mereka mghadapi sdikit mslah...

MEDIC or ENGINEERING???

dua bidang yg jauh berbeza.....

aku mggaru2 kepala yg xgatal pon...mslh ni dah 2 tahun ku pikirkan...mne mahu ku pilih?kali ni bru hendak buat keputusan...it's very difficult situation...it's about your future life.....

setelah puas memikirkan....dgan meminta nasihat drpd org rmai...srta berdoa agar keputusan yg dibuat ini tepat...akhirnya aku memutuskan untuk mengambil bidang...........

persoalan.....

mampu ke?

betol ke ko ni??

da pikir masak2???

ish...xmenyesal nanti???

plik la ko ni....

Aku nekad....aku perlu berfikiran positif...aku yakin Allah akan membantu aku...insyaAllah jika niat ikhlas dan usaha yg sungguh2....aku akan berjaya....

Aku akan berjaya....insyaAllah...

Aku akan buktikan...insyaAllah...

Aku nekad....insyaAllah...

Allah sentiasa bersama kita...Allah is always with us....innallaha maa'l mukminun....

Alhamdulillah....terlerailah sudah kekusutan ini...

2 comments:

  1. uih...ko pon nak wat tribute gak...layan r....

    ala,pilih je bidang ape2 pon...nanti dah blaja dtgla minat dan kesungguhan tu...barula boleh success...

    semua org ade dilema..just do the best...

    ReplyDelete