Tuesday, March 2, 2010

hari bersejarah......

24/12/2009

kali pertama aku mgenali sbuah tmpat brnama institut memandu growth plus yg terletak di manjung...wktu 2 aku mghadiri cramah kpp slama 5 jam...crmah yg agk membosankan...tp ajaibnye...AKU X TDO!!!

26/12/2009

pagi2 lg dah bgun...(xtdo blik lpas subuh)...semata-mata nk amek test komputer...aku brtolak pada jam 7.45...brsama agenku...en. jaganathan yg cukup baik..=)..smpai di lokasi test aderla dlm 4 org tgah mnunggu...(kdai xbkk lg pon!)...dlam pkul 8 tokeh kedai pon smpai...alhamdulillah aku dpat giliran no 2..(awal tu beb!)...xdela trpaksa mnunggu brjam-jam mcm tggu ayam jantan brtelor...(pe ni??)...dpat 47/50...ntah tang mne salah...aku pon mls nk taw...jnji lpas!

2/1/2010

stlah mghadiri kursus 6 jam keta n moto...akhrnya dpt gk lesen L...at least dpt naik moto sorg2...hehe(nk bwak spe pon!)...brmulanya training motor n keta...trima kasih yg xterhingga buat en.jaganathan,pkcik isa n ader sorg lg nh..(xigt nme) yg mgajarku dr xtaw pape dlm bawak keta smpai da boleh mmandu dgn cemerlang,gemilang,terbilang....

9/2/2010

hari yg mndukacitakan...tiadalah yg lbih memahami melainkan Allah...Tuhan tmpat mgadu...

18/2/2010

test jpj kereta...dpat giliran ke 21 sesi pertama cukup mdbarkan....ahhh...mlang xberbau busuk...aku gagal semasa di 3 penjuru...(hampeh!mse traing ok lak)...FRUST!..rse mcm xnk amek test lg je...tp kne lak brdpan tester jpj utk jalan raya...dgn muka sposen aku msuk kereta...dhle jpj pompuan...aku buatlah cm biase...aik..ok plak...LULUS!...bgaikan sinar cahaya nur msuk ke dalam hati...aku pulang dgn hati brcampur baur...gmbira sbb lulus jalanraya(pling ditakuti smue org) n kcewa sbb fail kt tmpat yg xspatutnye...namun...aku redha dan pasrah...

23/2/2010

hari yg mggembirakan....aku test moto lak...haha...mndapat giliran 12 sesi kdua ckup wat hati gua lega ooooo......aku pon bwakla moto dgn tnang dan yakin...lihat krtas test...alhamdulillah..LULUS...tiada ungkapan..mlainkan lafaz syukur...alhamdulillah yg mmpu kuucapkan...

2/3/2010

hari bersejarah....aku repeat blik bhgian 2 yg fail ari 2....dgan doa srta tawakal aku pn mnjalani test...bukit lpas....3 pnjuru lpas....side parking...lpas...skali lg kututurkan ucapan alhamdulillah tnda ksyukuran x trhingga....brakhirnya sudah sgsara aku slama nh....

inilah knangan amek lesen yg sukar dilupakan...tyelah spe2...smua akan beri jwpan yg same...cme pglaman aku mgkn lbih brmakna kerana melaluinya aku blajar eri SABAR dan BELAJAR DARI KESILAPAN dalam khidupanku....=)

thanks to my honourable agent...mr.jaganathan...

and all those give vital supports to me!may Allah bless you always....

smoga yg nk amek test lpas ni buatlah yg trbaik...jgn jd mcm aku...=)


syukur....

1 comments: